четверг, 19 ноября 2015 г.

В якому стані онлайн-освіта в Україні?

За допомогою інтернету можна швидко і зручно спілкуватися, тому його ж можна використовувати і для освіти. Самоосвіта, організоване колективне навчання — все це стає простішим і зручнішим, при застосуванні електронних комунікацій.

В якому стані перебуває українська онлайн-освіта?

В Україні онлайн-освіта лише починає виникати, беручи за зразок досвід англомовних платформ. У сусідній Росії є як мінімум один успішний кейс, що вже вийшов за межі виключно російського ринку.

Можливості онлайн-освіти в Україні сьогодні здебільшого реалізовують закордонні проекти та сервіси. Але починаючи з минулого, 2014 року, є декілька вітчизняних розробок, завдяки яким освіта через інтернет більше не є чимось невідомим і малознайомим для українського інтернет-користувача.

Це -
Платформа Prometheus;
Програма IT LABS;
Платформа проведення онлайн-трансляцій із лекцій, конференцій та освітніх заходів "Телепортус";
Освітня платформа з інтернет-маркетингу
WebPromo Experts;
«Яндекс.Україна» не перший рік успішно проводить «Школу аналізу даних» у Києві.
Також доступний усім бажаючим, хто цікавиться технологіями, розділ науково-технічних семінарів від «Яндекса»;
Інші.

Ключові проблеми онлайн-освіти в Україні:
  • повільний розвиток швидкісного мобільного інтернету;
  • несприйняття зарубіжної практики дистанційної освіти вітчизняними вишами;
  • відсутність інноваційного мислення у викладачів традиційних університетів;
  • дотаційність так званої «державної» освіти;
  • малий досвід потенційних викладачів у формуванні курсів/програм;
  • відсутність методологічного апарату та практики дистанційного викладання;
  • дефіцит інвестицій в онлайн-освіту;
  • тривале ігнорування державою можливостей онлайн-освіти для дистанційного та інклюзивного навчання.

Перспективи та можливості

Як не дивно, але «вузькі місця» для онлайн-освіти в Україні можуть стати і можливостями:
  • інклюзивна освіта в школах та університетах може отримати новий поштовх завдяки онлайн-платформам;
  • інтеграція сільських районів та малих міст і молоді з таких населених пунктів у загальні процеси розвитку освіти та науки, технологій і комунікацій, що дасть привести в дію «соціальний ліфт» для талановитої молоді;
  • поява нових спеціальностей і освіти за ними в тих сферах, де бракує літератури та академічних знань;
  • вкладання для діаспори та вчених-україністів за кордоном на базі вітчизняних вишів.

Реалізація перспектив та можливостей залежить від готовності і тих, хто викладає, і тих, хто навчається, сприяти розвитку онлайн-платформ для навчання та освітньої мотивації людей будь-якого віку. Якщо в цей процес включаться державні структури і великий бізнес — вони зможуть забезпечити прихід серйозних грошей та правової підтримки для таких починань.

Докладніше...

Комментариев нет:

Отправить комментарий