пятница, 14 февраля 2014 г.

Поставлена ціль - надає енергію для дій!

Практика.
Формулювання цілей курсу і занять

Так було сформульоване одне з завдань 2 тижня*. Для мене виявилось і цікавим і складним одночасно.

http://www.lifecoaching.in.ua/
Як правило, у розробці документації з предмету, не приділяла цьому великого значення. Користувалась заготовленими «кліше» і глибоко «не занурювалась».

У «Передмові» до Робочої програми підготовки молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти (рівень стандарту) з курсу «Інформатика», зазначено:


«Метою курсу є формування у студентів теоретичної бази знань з інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у студентів основ інформаційної культури та інформатично-комунікативної компетентності.

До теоретичної бази знань відносяться: знання про інформацію, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера при використанні прикладних програм загального та спеціального призначення, формулювання проблем і постановка задач, побудова відповідних інформаційних моделей, знання основних понять алгоритмізації, загальне уявлення про будову та функціонування комп’ютера, про можливості використання глобальної мережі Інтернет.

Практичні навички використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій передбачають уміння працювати з системними та прикладними програмними засобами загального призначення: операційними системами, програмами-архіваторами, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами, а також педагогічними програмними засобами, програмами-броузерами, програмами для роботи з електронною поштою; здійснювати пошук потрібної інформації в мережі Інтернет; розв’язувати задачі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.

Завданням курсу є
– формування в студентів бази знань, умінь і навичок, необхідних для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності та повсякденному житті;
– розвиток в студентів уміння самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати інформацію, використовувати електронні засоби обміну даними;
– формування в студентів уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання різноманітних завдань щодо отримання, обробки, збереження, подання інформації, які пов’язані з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства.»

На перший погляд все непогано. Проте, застосовуючи набуті протягом цього тижня знання, можна було б дещо підкоректувати.
Можливо, після такого коригування цей же фрагмент виглядав би так:

Цілі курсу для студентів:

сформувати теоретичну базу знань з основних змістових ліній інформатики;
удосконалити уміння і навички ефективного використання сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності;
підвищити рівень інформаційної культури та інформатично-комунікативної компетентності

До теоретичної бази знань відносяться: знання про інформацію, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера при використанні прикладних програм загального призначення, формулювання проблем і постановка задач, побудова відповідних інформаційних моделей, знання основних понять алгоритмізації, загальне уявлення про будову та функціонування комп’ютера, про можливості використання глобальної мережі Інтернет.

Практичні навички використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій передбачають:

уміння працювати з:

системним та сервісним ПЗ (операційними системами, програмами-архіваторами, антивірусними програмами)

прикладними програмними засобами загального призначення (редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних)

інформаційно-пошуковими системами

педагогічними програмними засобами,

програмами-броузерами

програмами для роботи з електронною поштою;

здійснювати пошук потрібної інформації в мережі Інтеет;

розв’язувати задачі за допомогою різних інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі колективно.

Завданнями курсу є:

– формування в студентів бази знань, умінь і навичок, необхідних для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності та повсякденному житті;
– розвиток у студентів уміння самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати інформацію, використовувати електронні засоби обміну даними;
– формування в студентів уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання різноманітних завдань щодо отримання, обробки, збереження, подання інформації, які пов’язані з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства.»

Було складно визначити цілі кожного заняття. Програма дуже насичена і на кожне заняття передбачається великий обсяг різнопланової інформації, що робить перелік цілей об’ємним. При спробі занести це у LMS виглядає досить дивно і, навіть відлякує значним обсягом тексту.
Можна познайомитись тут – гостьовий вхід по ключовому слову, вказаному у форумі тижня 1.
Запрошую до обговорення побаченого сюди. «Пишите и Вам ответят :)»

Анкету "Тижневе заняття", про яку іде мова у файлі «2.15 Практика. Формулювання цілей курсу і занять», не знайшла.

Було також запропоновано написати есе, у якому проаналізувати і порівняти між собою активність тріад "ціль-діяльність-навчальна інформація" та "ціль-навчальна інформація-діяльність".
Коротенько мої роздуми з даного питання:

1 Тріада «Ціль – діяльність – навчальна інформація»
Легше пояснити, коли є практика. Але потрібно більше приділити увагу поясненню ЯК зробити, можливо показати.

2 Тріада «Ціль-навчальна інформація-діяльність»
Такий ланцюжок вважається, на мою думку, більш логічним. Спочатку отримати інформацію: ЩО, будемо робити, НАВІЩО і ЯК. Але у такий спосіб нема необхідності докладно пояснювати ЯК. Все одно, перед тим як зробити, це питання виникне. Можливо, необхідна детальна покрокова інструкція, яка була б у нагоді і у першому випадку.

Питання для практикування:

1. У яких випадках, для чого і як, опис цілей навчання використовується при розробці і застосуванні навчальних матеріалів? Назвіть і опишіть не менш ніж чотири ситуації.
Відповідь:

Належний опис цілей навчання дає можливість:

1 продемонструвати наміри з приводу результатів навчання колегам;
2 порівняти матеріали різних авторів на одну тему.

3 Належний опис цілей навчання - основа для розробки (визначення) змісту навчального матеріалу, використовуваних джерел і методів навчання.

4 Належний опис цілей навчання, наданий студентам, дає можливість зробити їх своїми союзниками у навчальній роботі.

2. Нижче наведені два описи цілей навчання, що вимагають уточнення. Відредагуйте їх таким чином, щоб вони відповідали вимогам, запропонованим до "належно визначених" цілей навчання.

Наведений опис:
Після роботи з електронним посібником "Введення в бази даних" учні довідаються, як у комп'ютері зберігається бібліографічна інформація.

Мій опис:
Дослідити, як у комп'ютері зберігається бібліографічна інформація, використовуючи електронний посібник "Введення в бази даних"

Наведений опис:
Вивчивши комп'ютерний курс "Знайомство з Power Poіnt", учні придбають первинні навички підготовки матеріалу до презентацій.

Мій опис:
Створити нескладну презентацію у середовищі Power Poіnt

Висновок:
Таким чином, на другому тижні поглибила знання, як необхідно формулювати цілі, зробила спробу сформулювати їх до тем свого курсу.

P.S. Текст у заголовку поста взято з сайта http://biznes.km.ua/blogmaterial/Cili-biznesu-vid-chogo-zalezhit-uspih-kompaniyi.html.

* Відкритий дистанційний курс «Технології розроблення дистанційного курсу - 2014»



Комментариев нет:

Отправить комментарий